Referitor la un contract de leasing operational pentru mjilocul de transport necesar (autoturism cu 5 locuri):
- – precizarea la 200 lei / zi se refera la zile lucratoare pe luna sau la zile calendaristice?
Raspuns: zile calendaristice, insa trebuie sa se tina cont de preturile pietei si de nevoia de folosinta a autoturismului, daca se impune folosire in weekend sau nu. - – exista vreo restrictie cu privire la autovehiculul supus contractului de leasing operational: tip, valoarea sa de catalog sau alte caracteristici (ex. valoare maxima 15000 Euro plus TVA), masina de persoane, masina de transport sau combinata?
Raspuns: Nu exista restrictii in aceasta privinta, poate fi nou sau second hand - – in cadrul proiectului sunt eligibile doar rata de leasing operational, dar celelalte costuri de analiza dosar de acordare, de garantie colaterala pot fi platite din suma primita in proiect sau este obligtoriu din alte surse;
Raspuns: costurile de analiza dosar de acordare, garantie colaterala, RCA, CASCO nu sunt eligibile dar pot fi incluse in rata. - – doresc un contract de leasing operational pe durata de 18 luni. Exista vreo restrictie in acest sens cu privire la durata si suma, in afara de cei 200 lei /zi?;
Raspuns: nu. - – dupa finalizarea celor 18 luni aferente proiectului pot continua contractul de leasing operational ? Am vreo restrictie in acest sens, respectiv pot renunta la autovehicul sau chiar pot merge mai departe sa il achizitionez definitiv din surse proprii?
Raspuns: Prin proiect se pot acoperi cheltuieli de leasing fara achizitie, in perioada eligibila de implementare. - – dupa finalizarea proiectului este necesara mentinerea autovehicului timp de 3 ani in exploatare?
Raspuns: obligativitatea mentinerii unui echipament timp de trei ani se refera doar la achizitii. - – exista vreo reglementare speciala cu privire la timpul de utilizare al autovehiculului pe zi sau pe luna? Intentionati sa propuneti vreo valoare prag sau aceasta va fi in sarcina utilizatorului? De asemenea cum se va face monitorizare utilizarii autovehiculului in cazul contractului de leasing operational?
Raspuns: depinde de specificul afacerii; un autovehicul trebuie folosit minim 50% din zilele unei luni; monitorizarea se va face prin formulare specifice de raportare. - – cheltuielile cu combustibilul aferent pot fi acoperite din sumele primite prin proiect?
Raspuns: Cheltuielile cu combustibilul intra la cheltuieli cu deplasarea. - Cand pot fi angajate cele minim 2 persoane?
Raspuns: Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui să angajeze, la cel târziu 6 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis, cel puțin 2 persoane. Persoanele angajate în cadrul întreprinderilor nou înființate vor avea, în mod obligatoriu, domiciliul sau reședința în regiunea de dezvoltare în care se implementează proiectul, în mediul urban sau rural. - Daca sunt deja asociat „cu drepturi egale” in alta firma (deja ), sunt eligibil?
Raspuns: Da. - La punctul 6 din modelul planului de afaceri , prima activitatea preconizata trebuie sa corespundă cu primul obiectiv si tot la fel cu punctul 1 de la rezultat si aceeasi chestie si la indicatori ?
Raspuns: Activitatile nu sunt obiective; obiectivele trebuie sa fie SMART; activitatile sunt etapele/pasii importanti din implementarea proiectului. - Nu imi dau seama exact care ar acești indicatori ! Imi puteti da un exemplu ?
Raspuns: “minim 2 locuri de munca” reprezinta un indicator. - In metodologie, la depunerea online a documentelor exista un plan de afaceri numit anexa 1 diferit fata de draftul pe care initial l-am primit si am lucrat pe el in cadrul cursului. Totodata se solicita anexa 1 a planului de afaceri in format pdf….si un plan de afaceri in format doc. Pe platforma online de depunere proiect imi solicita sa depun Anexa 1 si mai jos Planul de Afaceri Doc….Anexa 1 din platforma arata diferit de draftul lucrat la curs. Pana la urma ce trebuie sa incarc la Anexa 1, si ce trebuie sa incarc la Planul de afaceri format doc.
Raspuns: La Anexa 1 se incarca Anexa 1, adica planul de afacere in formatul PDF pus la dispozitie in cadrul metodologiei; La Planul de afaceri in format doc se incarca tot Anexa 1, adica Planul de afaceri in format DOC, folosind modelul din metodologie, nu de la curs. - Am participat la curs,planul l.am facut impreuna cu doamnele formator dar vreau sa stiu si parerea altei persoane inainte de a depune planul de afaceri.Pentru depunerea planului online,este nevoie sa avem deschisa forma de organizare?SRL Sau PFA?Declaratia si restul documentelor trebuie sa le completez si sa le trimit electronic odata cu planul de afaceri?Consider ca este prea scurt timpul pentru depunerea planurilor si nu voi avea timp suficient ptr a rezolva si a.mi clarifica toate aceste intrebari.Multumesc,
Raspuns: Firma se infiinteaza dupa concursul de planuri de afaceri; toate anexele mentionate in metodologie sunt obligatorii pentru a trece de evaluarea conformitatii administrative. - Formatul planului de afacere de la concurs difera de cel de la curs, cu precadere in partea de buget al investitiei si proiectii financiare; imi imaginez ca dimensionarea financiara este un subiect destul de sensibil, deci spuneti-mi va rog daca putem apela la cineva care sa ne ajute sa construim corect aceste parti
Raspuns: fiecare candidat poate apela la ajutoare pentru intocmirea planului de afaceri. - Domiciliul meu este in Bucuresti, insa resedinta este in Buzau (am viza de flotant); in planul de afacere, la datele de identificare trebuie sa completam domiciliul, deci as vrea sa ma asigur ca nu sunt descalificata din acest motiv, tinand cont ca la conditiile de eligibilitate se precizeaza ca trebuie sa avem domiciliul sau resedinta in judetele vizate de proiect. Completez la domiciliu adresa de resedinta de pe viza de flotant?
Raspuns: Da. - Afacerea pe care doresc sa o infiintez este mini laborator de cofetarie si patiserie; la curs, formatoarele mi-au sugerat sa specific in planul de afacere faptul ca am experienta relevanta in domeniul in care doresc sa infiintez afacerea, deci planul a fost construit in acest sens. Totodata, am fost incurajata ca la pitch sa aduc mostre de preparate. Ce ma sfatuiti? Pastrez in plan experienta?
Raspuns: Da. - Cod CAEN: tot la curs, am fost sfatuita sa precizez cod CAEN principal si coduri secundare, pentru ca voi efectua mai multe servicii (productie, comert cu amanuntul, catering etc.). Este ok ca in noul plan sa trec toate codurile CAEN?
Raspuns: Se pot trece in planul de afacere si cateva coduri CAEN secundare, care au insa legatura cu planul de afacere. Trebuie ales insa un singur cod CAEN principal al afacerii, iar bugetul trebuie corelat cu acesta. - La capitolul „studiu de piata pentru fundamentarea bugetului” este necesar sa completam oferte pentru toate echipamentele pe care vrem sa le achizitionam? daca se modifica necesarul pana la aprobarea finantarii, este vreo problema?
Raspuns: Da, trebuie incarcata minim o oferta pentru fiecare echipament in parte. Proiectul depus nu mai poate fi modificat; proiectele castigatoare se vor putea modifica prin act aditional. - In cazul fericit in care primesc finantarea, cand trebuie sa stim concret in ce vom investi banii? In noiembrie, cand se aproba proiectul sau anul viitor, cand se primeste finantarea si se semneaza contractul? Intreb in special pentru partea de echipamente si spatiul pe care il vom inchiria, care necesita un studiu destul de amanuntit pe care nu are sens sa il facem in aceasta faza.
Raspuns: cheltuielile sunt eligibile incepand cu semnarea contractului de subventie; recomandam ca participantii la concursul de planuri de afaceri sa stie concret in ce doresc sa investeasca banii la depunerea planului de afacere. - Pe site trebuie sa uploadam si model plan de afaceri necompletat si planul de afaceri final?
Raspuns: pe site trebuie incarcat planul de afacere in format PDF si planul de afacere in format DOC, completate. Varianta DOC va fi folosita pentru verificarea privind existenta de planuri de afaceri cu un grad ridicat de asemanare. - 1 La formularul de inscriere http://www.startupsmart.ro/inscrie-te/metodologie-concurs-planuri-de-afaceri/
se cere sa uploadam alaturi de anexe si Anexa Plan de afacere dar porma dinou se cere sa uploadam planul de afacere il adaugam de 2 ori ? cred ca e o eroare in formular
2 Acele anexe daca le completez AZI cu data de azi pot sa le Inscriu Maine ?
Raspuns: 1. Planul de afaceri tb incarcat .pdf si .doc (este specificat in Metodologie); 2. Nu este nicio problema daca data de pe anexe nu coincide cu data depunerii, vezi doar sa nu depasesti termenul limita de depunere (este specificat in Metodologie).