Obiectivul general al proiectului
Proiectul START UP Smart 2.0 își propune prin activitățile sale încurajarea antreprenoriatului în Regiunea de Sud – Est, prin susținerea înființării de noi întreprinderi de către persoane fizice (șomeri, persoane inactive, persoane care au un loc de muncă), care au reședința sau domiciliul în mediul urban sau rural din regiune și doresc să înființeze o afacere cu profil non-agricol în mediul urban.
1. Promovarea unei atitudini pozitive fata de posibilitatea de a debuta ca antreprenor.
2. Dezvoltarea abilitaților si competentelor capitalului uman din toate cele 6 județe ale regiunii Sud – Est, prin furnizarea unui program de formare antreprenoriala autorizat ANC si certificarea in acest domeniu a unui număr de 350 de persoane fizice.
3. Îmbunătățirea și completarea competentelor antreprenoriale și creșterea șanselor de reușită a afacerilor care vor fi înființate de 42 de persoane selectate din grupul țintă al proiectului în urma unui concurs de planuri de afaceri.
4. Acordarea de sprijin financiar sub forma de subvenții, în cuantum de 148,600.00 lei/subvenție, pentru înființarea și dezvoltarea a 42 de afaceri, în scopul creării de locuri de munca.
5. Dezvoltarea de mecanisme de sprijinire și promovare a afacerilor create și a antreprenorialului în general la nivelul regiunii.
350 de persoane fizice (șomeri, persoane inactive, persoane care au un loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă) care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
A.3. Informarea publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, precum și cu privire la metodologia de selecție a grupului țintă și, ulterior, a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite în cadrul proiectului (Ianuarie 2018 – Iulie 2018)
A.4. Selectarea grupului țintă ce va participa la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială (Ianuarie 2018 – Iulie 2018)
A.5 Derularea programului de formare antreprenorială (Martie 2018 – Iulie 2018)
A.6 Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului (August 2018 – Septembrie 2018)
A.7 Efectuarea de stagii de practică
A.8 Furnizarea, de către administratorul schemei de antreprenoriat, a serviciilor personalizate de consiliere/ consultanță/ mentorat ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri
A.9 Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor ce vor realiza planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului
A.10 Monitorizarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate (Aprilie 2019 – Mai 2019)
– Pe parcursul a 12 luni Administratorul schemei de antreprenoriat va monitoriza implementarea planurilor de afaceri finanțate în cadrul proiectului în vederea atingerii obiectivelor și indicatorii asumați de către persoanele declarate câștigătoare.
A.11 Decontarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului(Aprilie 2019 – Iunie 2020)
A.12 Monitorizarea sustenabilităii funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate (Iulie 2020 – Decembrie 2020)
Se va realiza verificarea conformității activităților derulate de cele 42 de firme nou înființate în cadrul proiectului pe o perioadă de 6 luni de la încetarea finanțării nerambursabile
A.13 Dezvoltarea de mecanisme inovative de susținere și promovare a antreprenoriatului în regiunea Sud-Est (Iulie 2020 – Decembrie 2020)